Přírodní dětská hřiště

 

…Na konci kamenného nábřeží sešli na holý břeh. Řeka dál tekla širokým obloukem v podstatě pustou krajinou kolem továren a hald a k městu se zase přiblíží až na předměstí, kde Kateřina vyrostla. Touhle cestou chodili jen rybáři, bezdomovci a zloději železného šrotu.

Tenká pěšinka je vedla hustým porostem suchých, jakoby bambusových stvolů rostliny křídlatky. Křídlatka je nejhouževnatější plevel na světě. Miluje kyselou půdu. Její husté kolonie povlékají břehy řek a celé louky. Rozvětvené koruny dužnatých jasně zelených listů se propojí a udusí vše ostatní. Pod křídlatkou už neroste nic. Jako děti se v ní schovávali, dělali si v ní takzvané bunkry, ale byla to spíš hnízda a v nich se k sobě krčili jako bažanti, kteří se v ní také přes den ukrývali před dravci.

Jiří Balabán, Příběh v deseti povídkách


 

 

 

Kde všude si mohou děti hrát?

Tam, kde mohou být pohromadě

 


Tam, kde je zajímavý terén

Terénní muldy, zlomy, prolákliny, cesty a cestičky, skalky a kameny, vodní strouhy a jezírka ...
Terénu se dá využít pro stavby domečků a hnízd, mostků, autodráh...

 

  

 

Tam, kde mohou něco zkoumat -  nezmámo, tajemno, nebezpečno

 

 

Tam, kde mohou s věcmi a materiály manipulovat, přemísťovat je, stavět, tvořit z nich  podle vlastní fantazie

  

 

Tam, kde mohou něco pozorovat  (nejraději z výšky)

  

 

Tam, kde mohou něco slyšet


Tam, kde si užijí radosti z pohybu – kde mohou běhat, lézt, skákat, přelézat, balancovat, houpat se, užít sílu a obratnost

 

 

Tam, kde mohou zažívat a případně si i tvořit své „malé domovy“, bungry , domečky, úkryty, hnízda

 

 

Tam, kde si mohou hrát  v klidu a soukromí, stranou dohledu dospělých

 

 

Tam, kde se mohou projevit výtvarně